Friday, 9 January 2015

Anggur

Assalamualaikum....

Baru berkesempatan nk share keseronokan mama bila blik dr kerja tadi dapat membelek2 buah anggur yg semakin mmbesar...cuma kebesarannya xseperti yang kita beli kt kedai tu...hihi...tunggu lg beberapa tahun kot...agaknyala...tenang je jiwa bila tngok pokok2 yg hijau ni...rasa macam terlupa sekejp masalh2 dunia ni...alhamdulillah...esok blhla mama set sedikit masa utk jlnkn hobi mama ni....

Walaupun hati ni dkt rmh...mama sentiasa teringtkn atuk yg sakit kt kg...berita terkini atuk masih xdpt discharge lg dkt hospital batu pahat..mama cuma mampu titipkn doa dr kejauhan...mama doakn atuk cepat2 sembuh...babah plk tgh sibuk dgn exam...masih ada 2 paper lg huj minggu ni...semoga segala urusan akn berjaln dgn lancar...

Persiapan utk majlis kahwin adik2 mama pon perlu dibuat...jatuh plk date masa hkk...hurmm....ikut plan asl xde masalh..xpelah mgkn ada hikmahnya setiap yg belaku ni...In Sha Allah blh settle sikit2 dulu...mn yg blh buat dulu mama settlekn slow2...stlh hampir 10 thn xde majlis kenduri kahwin...alhamdulillah...bakal dpt 2 adik ipar serentak thn ni...tq Allah....

# dalam kesedihan pasti akan hadir kebahagiaan #
# dalam kegelapan pasti akan muncul sinar cahayanya #
# dalam kepayahan pasti ada jalan untuk memudahkannya #

5 comments:

Nooriah Abdullah said...

salam singgah dik, best nya dpt tengok anggur kat rumah kan, akak ni teringin nak tanam tapi belum lagi smpai hajat

zettysyardi said...

As Salam kak nooriah...mmg seronok dpt kutip hasil dr pokok yg kita tanam sendiri...kalau akk nk blh yati poskan batang pokok anggur ni...senang nk hidup sbnrnya...In Sha Allah kalau mmg akk minat menanam ni mesti blh jd punya...

Nor Iman Hashim said...

nak anggur jugakkk....nanti dtg uma akk bole nak mkn anggur...

zettysyardi said...

Blh iman....tp masam skitla....hehe

aLyNnZ said...

geram nengok anggur nihh..