Wednesday, 16 July 2014

Tomatillo oh Tomatillo

Seronok sgt bila dpt tengok pokok tomatillo mama yg subur...sblm ni mama dpt dua pokok tp yg brjaya hidup satu je...okla tu...alhamdulillah...yg ni pon hasil dr baja yg abah mama bg...mmg subur mama pon xtau apa jenama baja ni....hihi...buah tomatillo pon sgt byk...puasla mama mkn buah tomatillo ni nnti....tp dedaunny diserang oleh sang ladybird...mmmm....bsr2 plk tu ladybird tu...xpe yg pntg buah tomatillo ok je...

1 comment:

maszmadi muhamad said...

kena serang ladybird ker, my pokok mulbery kena serang dengan seranga putih2 banyak kaki... x tau apa nama dia..
sembur ngan penghalau serangga pon x jalan, penah sekali sembur ngan serai wangi, konon2 biar serangga tu mati lah kan, sekali dengan pokok tu hampir mati jugak, sedih sgt, huhu
lepas beberapa minggu mujur dia tumbuh balik, tapi serangga putih tu still ada, x tau nak wat apa dah..... sedeyyyyyy