Sunday, 6 January 2013

Bercucuk tanam & Jalan-jalan shopping kt Tesco & Nilai 3

Dgr perkataan shopping tu cam membeli barang dlm kauntiti yg byk plk.....hujung minggu kali ni aktiviti mama sekeluarga xdela berat sgt cuma sekadar berjalan sekitar nilai jer.....hr sabtu babah plk work...so mama n goodboy mengisi masa menanam sayur2an mcm terung, bendi, jagung n kacang....tp xtaula hasilnya nnti...kekadang apa yg mama tanam ok...kekadang xok...hehehe...tangan sejuk panas kot...xsbr nk tengok pokok2 yg mama semai menjadi...mama sibuk menyemai goodboy sibuk main air....haishhh....pic menyemai pokok ni mama xblh nk kongsi lg sbb kalau ada pun nampak tanah jer....heheheh...sbr yer...

Hari ahad barulah mama g shopping brg2 dapur kt Tesco Nilai....pastu tergatal plak singgah Nilai 3....kunun nk servey harga bunga jer....last terbeli pulak...hadoi....mmg mama dh byk pusing kt Nilai 3 ni tp kedai ZC ni 1st time mama masuk....tmptnya sebaris dgn kedai KK Homdeco....bila masuk jer best jer...cantik bunga kt sini....tp harga dia meletoppp....mahainyer utk bunga yg dh siap gubah...setakat ni mama tertengok harga nya yg paling mahal mencecah lbh RM 700++....gulppp.....baik mama beli bunga jer pastyu gubah sendiri....tp cantekkkk.....harga bunga pon lbh kuarng SSF....tp kt sini mcm ada murah skitla dr SSF....ntahla....lbh kurang kot....ni pon mama br g meninjau separuh jer separuh lg blm...sok2la plk....

sambil menengok2 rajin plak goodboy ni berlari2...sib baik xde pape yg terlanggar...kalau pecah consider sold la jawabnyer....nih smpai kt luar kedai babah kena ikut n kejar goodboy...

ginila ruponyer lps dpt ditangkap.....ada hati nk meronta minta dilepaskan....xtengok lengan babah yg bak body builder tuh....huahua

so nila hasil tangkapan untuk petang semalam kt Nilai 3 yg mama gubah sendiri....hehehhe....warna bunga mengikut kesesuaian warna kt ruang tamu dan atas persetujuan dan cadangan babah jgk....

mlm2 masa berehat goodboy mama memain la kunci keta...alih2 duk kt sini nk berkarya plk dgn hujung kunci tu....sib baik babah nampak kalau x...terciptalah sebuah lukisan indah didinding rmh...hasil nukilan goodboy...kena berhati2 pasni....nampak goodboy cam dh ada hati nk buat mural kt dinding nih....niler rupernya lps kena tegur ngan babah...majuk plak...lps mama pujuk dh bley senyum dh....sayang goodboy mama sowang nih....


1 comment:

maszmadi said...

hah, ada istilah tangan sejuk panas ek?.. hehe

erm, sekarang afieq dah pandai yerk, makin ligat nampaknya..... sian kat mama ngan babah kena main kejar2 ngan afieq... hehe