Saturday, 15 December 2012

WESGEDI : Playground baru....LONGKANG

Nila playground baru goodboy....LONGKANG......asal mama g blkg jer ni la tmpt yg dia akn masuk dulu....berulang alik....pastu bila penat dia duk la kt tepi longkang tu....tapi bila g kt dpn rmh xder plak dia nk masuk longkang....tapi mesti ambik penyapu n penyodok sampah.....dannnnn buka paip tuk main air.....kalau nampak ulat yg mcm ulat gonggok tu pe lg dicanainyer smpai mati....heheheh....dasyat ngat bunyinyer canai tu....kdg2 dikutipnyer pastu bagi kt mama ngan babah.....haishhh.....time ni bersiap nk ambik babah balik dr johor...kena ambik kt RNR Nilai....xyahla mama g opis....jauh sgt....kt RNR Nilai lg dkt dgn rmh.....

Menurut kata babah mgkn a-fieq ni suka main kt longkang lps kejadian dia terjatuh kt dlm longkang nila kot....masa tu goodboy xblh nk bangun langsung...mama pon xpasti dalam kedudukan mcm mn bentuk jatuhnya....hehhehe....dan akhirnya menjadi port yang baik sbg tempat bermain....


Anak mama keboringan....mama xlayan dia masa tunggu babah kt keta....mama bz main game....so goodboy kenala main sendiri....hehhe.....td dh puas main kt longkang kan......

4 comments:

Ummi Iman said...

Salam. Longkang bersih sebab tu good boy main kat situ ;)

maszmadi said...

betul la orang cakap, tempat jatuh lagi di kenang... kan afieq kan... hehe

zettysyardi said...

ummi iman sib baik mama z ni selalu bersihkn longkang tu....nk main pon lama2 pon blh....hehehhe

zettysyardi said...

mas...ahak lama xmenggunakan peribahasa tu....hehehe, sweet...patutla a-fieq suka main kt longkang tu...