Saturday, 11 August 2012

Jom cat rumah....

Arini akt kami pergi Kraftangan nak ambik kuih raya...pastu nk anta frame kt umah adik....pastu ambik baju raya babah n a-fieq....pastu cari cat....lama dh nak membeli cat tp feneng nk pilih warna apa....akhirnya mama pilih warna berry n kuning air......seharian berjalan malam lps berbuka barula mula beroperasi mengecat rumah....tp kenala tidokan goodboy mama ni dulu.....mmm tp xnak tido pulak terpaksala buat kawalan keselamatan supa goodboy mama ni tidak mengacau...nasib baik faham...duk jer kt sofa tengok babah mengecat......

 Mula2 jer baring pastu duduk tengok jer apa yg babah buat....tapi akhirnya tertidor jugak lps babah dapat siapkan 1 layer....

Tengok tu kemain dia memerhati apa yg babah buat....

bila siap 1 layer....alamak nape cat ni cam berbelak buat lagi layer yg kedua sama jugak...laaaa rupe2nyer lps layer pertama bila nk cat layer kedua kena tunggu 2 jam lagi....patutla berbelak2.....hehehhe...ni sbb xbaca arahan la ni.....apa da.....heheh.....tapi jam da menunjukkan kul 1 pagi....sambung esokla jawabnya.......

5 comments:

aLyNnZ said...

wahh..cantiknyer warna berry eh kak..? eeii teringin gak lae nak cat rumah..alin pun fenin nak pilih warna apa utk disesuaikan dgn warna perabot n lamgsir yg sedia ada..selamat mengecat rumah..

Sue-Rya Qistina said...

wah..kan main cantik lg. sue xde nye nak cat2 rumah ni sbb dok menyewa rumah org. biar je la warna oren yg ade tu. hehehe

zettysyardi said...

alyn pe lagi cat warna yg sama la kita.....merah2han gitu..

zettysyardi said...

heheh...mula2 takut gak since da cuba macm syok la sue...

Nor Iman Hashim said...

wah cantik ar wane berry nie x sabo nak dtg raye nie....hehhehehe